دردسرهای اعتراض جاماندگان از سبد معیشتی

تهران- ایرناپلاس- روز یکشنبه و بعد از واریز آخرین گروه دریافت‌کنندگان سبد معیشتی، مشترکان جامانده همراه اول، از اختلال در سامانه حمایتی وزارت رفاه خبر دادند. با اینکه این اختلال فنی دیروز بر طرف شد، اما سیم‌کارت‌ها هنوز هم سدی برای دریافت سبد معیشتی هستند؛ آن هم برای سرپرستانی که خط تلفن همراهشان به نام خودشان نیست.

شنبه شب بود که سومین گروه از خانوارهای واجد شرایط، یارانه حمایتی خود را دریافت کردند و به این ترتیب، ۱۸ میلیون خانواری که دولت پیش از این اعلام کرده بود، امکان برداشت نقدی این ملبغ را پیدا کردند؛ مبلغی که از ۵۵ هزار تومان برای خانوارهای یک‌نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر تعیین شده است.

سرپرستان خانواری که یارانه حمایتی دریافت نکردند می‌توانند کد ملی خود را در سامانه وزارت رفاه ثبت کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که پیش از این اعلام کرده بود سازوکاری برای اعتراض سایر خانوارهایی که مشمول نشدند، در نظر گرفته، در اطلاعیه‌ای، کد دستوری #۶۳۶۹* را برای این منظور، معرفی کرد. بر این اساس، سرپرستان خانوارهایی که این یارانه حمایتی را دریافت نکردند، از دیروز (یکشنبه) کد ملی خود را برای بررسی، به شماره اعلام شده، ارسال کردند.

مشکل فنی همراه اول حل شد

در این میان اما برخی افراد، از اختلال این سامانه خبر دادند. حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایتی معیشتی به خبرنگار ایرنا گفت اختلال پیش آمده مربوط به مشترکان همراه اول است که تا ظهر امروز برطرف خواهد شد.

امیر کیهان، مدیر روابط عمومی همراه اول، درباره این اختلال به خبرنگار ایرناپلاس گفت: مشکل فنی در ساعات اولیه وجود داشت که یکشنبه بعد از ظهر، برطرف شده و مشترکان همراه اول نیز می‌توانند بدون اشکال، مشخصات خود را در سامانه وزارت رفاه، وارد کنند.

وی همچنین با اشاره به وعده تخصیص یک گیگابایت اینترنت رایگان، که قرار است بخشی از خسارت‌ یک هفته‌ قطعی اینترنت را برای مشتریان جبران کند، گفت: اطلاع‌رسانی درباره اینترنت یک گیگابایتی مشترکان همراه اول، پس از رفع قطعی اینترنت همراه، انجام خواهد شد.

سیم‌کارت باید به نام سرپرست خانوار باشد

علاوه بر اختلال کوتاه‌مدتی که دیروز در سامانه وزارت رفاه وجود داشت، مسئله‌ دیگری که برای ثبت کد ملی سرپرست خانوار پیش روی افراد قرار دارد، مطابق نبودن کد ملی سرپرست خانوار و مالک سیمکارتی است. ارسال کد ملی سرپرست خانوار به سامانه  #۶۳۶۹*  باید با سیم‌کارتی انجام شود که به نام سرپرست خانوار است. در غیر این صورت، سرپرستان خانوار، یا باید فرآیند تغییر مالکیت سیم‌کارت را انجام دهند و یا سیم‌کارتی به نام خود، تهیه کنند.

کد ملی سرپرست خانوار، باید با سیم‌کارتی که متعلق به این فرد است، به سامانه وزارت رفاه ارسال شود.

در این ارتباط حامد شمس، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار و رفاه اجتماعی گفته که با استفاده از این سیستم، امر تطابق شماره موبایل با کد ملی سرپرستان خانوار صورت می‌گیرد و این‌گونه می‌توان مطمئن شد که پول بسته، به حساب شخص سرپرست واریز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =